Γιατί πρέπει να αποκτήσει Business Profile
Πώς αυτό συνεισφέρει στην προώθηση της επιχείρησης.
Η Google δεν είναι μόνο μια μηχανή αναζήτησης στην οποία “πρέπει να βγαίνουμε ψηλά”, όπως πιστεύουν ακόμα πολλοί. Ούτε και είναι μόνο ένας χάρτης για να δηλώσεις την τοποθεσία της επιχείρησής σου. Είναι πολλά περισσότερα. Πρόκειται για μια δέσμη υπηρεσιών, για ένα online “οικοσύστημα” υπηρεσιών. Καλό είναι, λοιπόν, να αρχίσεις να δίνεις μεγαλύτερη σημασία.
Το Google My Business, το οποίο μετονομάστηκε σε Google Business Profile, είναι μια από τις υπηρεσίες της Google προς τις επιχειρήσεις. Και είναι δωρεάν. Απαιτεί όμως μεθοδική δουλειά, χρόνο και διαρκή επιμέλεια για να τη χρησιμοποιεί μια επιχείρηση. Στο παρόν άρθρο σκοπεύουμε να σου εξηγήσουμε πώς να αξιοποιήσεις το Business Profile για την προώθηση της επιχείρησής σου.
Τι είναι και γιατί μια επιχείρηση πρέπει να δημιουργήσει Google Business Profile
Η δωρεάν υπηρεσία της Google, Business Profile, δίνει την ευκαιρία σε μια επιχείρηση να ξεχωρίσει, μέσα από την παρουσίασή της. Οι πληροφορίες της εμφανίζονται στους Χάρτες, στην Αναζήτηση της Google, καθώς και στο Google Shopping. Η υπηρεσία Business Profile επιτρέπει τη δημιουργία και τη διαχείριση του προφίλ της επιχείρησης, με άμεσο τρόπο και συμβάλλει στην αλληλεπίδραση με τους πελάτες της.
Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα, μέσω του εταιρικού προφίλ, να επικοινωνήσουν με όλους τους διαθέσιμους τρόπους, άμεσα, με την επιχείρηση. Έχουν την ευκαιρία να δούνε φωτογραφίες, να ενημερωθούν για υπηρεσίες, προϊόντα ή και για προσφορές. Όλα αυτά, λοιπόν, αυξάνουν τις ευκαιρίες πώλησης και πιθανών νέων συνεργασιών.
Παράλληλα, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν κριτικές άλλων πελατών, να βαθμολογήσουν την επιχείρηση ή να γράψουν ένα δικό τους review. Οι θετικές κριτικές αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα και τα επιτεύγματα μιας επιχείρησης. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις μπορούν να απαντήσουν σε αρνητικά σχόλια πελατών. Έτσι, έχουν την ευκαιρία να τα αντικρούσουν ή να τα διαχειριστούν δημόσια, με τρόπο που να αναστρέψουν τις εντυπώσεις .
Αν έπρεπε να γράψουμε σε bullets γιατί χρειάζεσαι ένα Business Profile θα γράφαμε:
- Για να εμφανίζεται η επιχείρησή σου όταν κάποιος αναζητά οτιδήποτε σχετικά με αυτή, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Είτε online, είτε αν βρίσκεται κοντά στο φυσικό σημείο της.
- Για να ενημερώνεις άμεσα όλες τις πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση, όπως ωράριο, τηλέφωνα κ.α., να προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες, να δημοσιοποιείς εταιρικά νέα.
- Για να χτίζεις το όνομα, τη φήμη της επιχείρησης και να κερδίζεις την εμπιστοσύνη του κοινού με την παρουσία και την επικοινωνία σου με τους πελάτες.
Πώς να αξιοποιήσεις το Google Business Profile
Μια επιχείρηση στις μέρες μας χρειάζεται περισσότερο από ποτέ να είναι ειλικρινής στην επικοινωνία της και να επενδύει στην εξωστρέφεια.
Κατ’ αρχάς, εκμεταλλεύσου τη δύναμη των φωτογραφιών και φρόντισε η καταχώρησή σου να έχει πάντα επιμελημένο και ανανεωμένο φωτογραφικό υλικό. Συνδύασε τις φωτογραφίες με την τοποθεσία της επιχείρησής σου, τα στοιχεία επικοινωνίας και το ωράριο λειτουργίας.
Παράλληλα, προώθησε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης και κάνε ευρέως γνωστές τις προσφορές, που πιθανόν να υπάρχουν, ή δημοσίευσε σημαντικά εταιρικά νέα.
Κάθε φορά που οι χρήστες αναζητούν κάτι που σχετίζεται με την επιχείρησή σου, οι πληροφορίες από το Business Profile εμφανίζονται στην Αναζήτηση της Google, στους Χάρτες, αλλά και στο Shopping. Μη χάνεις ευκαιρίες εμφάνισης.
Για επιχειρήσεις που η τοποθεσία είναι σημαντική
Ειδικά για επιχειρήσεις με φυσικό σημείο, όπως εστιατόρια, cafe, κομμωτήρια, εμπορικά καταστήματα, βιβλιοπωλεία κ.α., το όφελος είναι μεγάλο. Μια τοπική επιχείρηση με επιμελημένο Business Profile έχει προτεραιότητα να εμφανιστεί στις αναζητήσεις πελατών που βρίσκονται στην περιοχή. Έτσι, σε τοπικό επίπεδο μια τέτοια επιχείρηση προηγείται από τις ανταγωνιστικές της.
Η δύναμη των πραγματικών reviews από πελάτες
Επίσης, επιδίωξε να αυξήσεις και αξιοποίησε τα reviews. Μέσα από αυτά, μακροπρόθεσμα, χτίζεται η σχέση μεταξύ πελατών και επιχείρησης και κερδίζεται η εμπιστοσύνη. Αυτό γίνεται μέσα από σχόλια για πραγματικές συνεργασίες και συναλλαγές, καθώς και από τις απαντήσεις της επιχείρησης σε αυτά. Ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν πήγαν όλα καλά με έναν πελάτη και έγραψε κάποιο αρνητικό σχόλιο, η επιχείρηση έχει την δυνατότητα να δώσει τις εξηγήσεις της.
Η σπουδαιότητα των metrics και η σωστή και τακτική ανάγνωσή τους
Τέλος, η υπηρεσία Business Profile παρέχει μετρήσεις και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. Μέσα από την παρακολούθησή τους, έχεις τη δυνατότητα να “διαβάζεις” τους πελάτες και γενικά εκείνους που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Από τα clicks, τα reviews, τα calls και τα μηνύματα που λαμβάνεις, γνωρίζεις τι αναζητούν οι πελάτες σου και ποιες είναι οι προτιμήσεις τους. Αυτές οι πληροφορίες είναι χρήσιμες για να χαράζεις στρατηγική και τα επόμενα βήματά σου.
Πώς να δημιουργήσεις και πώς να συντηρείς ένα Business Profile
Η διαδικασία για να αποκτήσεις ένα Business Profile για την επιχείρησή σου δεν είναι δύσκολη και η Google παρέχει σχετικές οδηγίες. Μια από τις πρώτες ενέργειες είναι να επιβεβαιώσεις την τοποθεσία της επιχείρησης με έναν από τους διαθέσιμους τρόπους.
Βεβαίως, πρέπει παράλληλα, να δώσεις σημασία στις πληροφορίες, στα στοιχεία επικοινωνίας, στην επιλογή του κατάλληλου φωτογραφικού υλικού. Η καταχώρηση πρέπει να είναι αντιπροσωπευτική της επιχείρησης, να παρέχει σωστή πληροφόρηση και να ακολουθεί την ίδια αισθητική και επικοινωνιακή γραμμή.
Βασική προϋπόθεση για να αξιοποιείται στο έπακρο το Business Profile της επιχείρησης είναι να ανανεώνεις διαρκώς το υλικό και να παρέχεις εγκαίρως τις σωστές πληροφορίες.
Εφόσον προτιμήσεις να αναθέσεις αυτές τις εργασίες σε έναν επαγγελματία, είμαστε στη διάθεσή σου. Αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε το προφίλ της επιχείρησής σου και να ολοκληρώσουμε σωστά όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται. Στη συνέχεια, επιμελούμαστε το περιεχόμενο και το ανανεώνουμε σύμφωνα με ένα πλάνο που θα έχουμε ορίσει. Στόχος όλων των ενεργειών μας είναι το Business Profile της επιχείρησής σου να αποτελεί ισχυρό εργαλείο προώθησης και επικοινωνίας με τους πελάτες σου.
Αν σου αρέσει να αφιερώνεις χρόνο στην ενημέρωσή σου, σου προτείνουμε να διαβάσεις και το άρθρο μας με τίτλο: Πώς να αξιοποιήσεις το Facebook για την προώθηση του eshop σου.