Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι η διαδικασία της προβολής ενός site ή μιας επιχείρησης μέσα από τα κανάλια της κοινωνικής διαδικτύωσης (Facebook, Twitter, blogs κ.α). Πρόκειται για μια πανίσχυρη στρατηγική η οποία επιφέρει τεράστιους αριθμούς επισκεπτών, αναγνωρισιμότητα του προϊόντος ή του λογότυπου της εταιρείας εύκολα και γρήγορα.

Το twitter Account της Benetton Group
Το twitter Account της Benetton Group

Δεν υπάρχει ανάλογή μέθοδος προώθησης προϊόντων με τόσο χαμηλό κόστος κατ’ αντιστοιχία με τις γνωστές μεθόδους marketing η οποία ωστόσο μπορεί να υπερκεράσει σε αποτελεσματικότητα τις παραδοσιακές στρατηγικές σε μαζικότητα προσέγγισης πελατειακού κοινού.

Ένα μεγάλο προσόν αυτής της μεθόδου Marketing είναι ότι μπορεί να γίνει πολύ πιο στοχευμένη από τις παραδοσιακές, καθώς επίσης και να παράγει μετρήσιμα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να αξιολογηθούν και να επαναπροσδιοριστούν οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται προκειμένου να επιλεγεί εκείνη που αποφέρει αποδοτικότερα αποτελέσματα.

Πώς όμως γίνεται το Social Media Marketing;

Όλα μπορούν αρχικά να ξεκινούν από ένα blog ή ένα group στο facebook όπου προβάλλεται ένα προϊόν ή το trademark μιας εταιρείας. Όσο το blog αποκτά συνδέσμους από άλλα αξιόπιστα και γνωστά blogs, τόσο αυξάνεται η επισκεψιμότητα και η αναγνωρισιμότητα του ανεβάζοντας το στα rankings των μηχανών αναζήτησης. Αντίστοιχα όταν ένα facebook group αποκτήσει μεγάλο αριθμό υποστηρικτών, η προώθηση του group γίνεται πλέον από τα ιδια τα μέλη του προς τα contacts τους, που σημαίνει ότι η προωθητικές ενέργειες απομακρύνονται από την πλευρά του ιδρυτή του και στρέφονται στην πλευρά των μελών!

Το Blog της CocaCola
Το Blog της CocaCola

Όσον αφορά το πλεονέκτημα της στοχευμένης διαφήμισης, υπάρχουν sites ή blogs που όταν αναφέρονται σ’ ένα συγκεκριμένο τομέα ή θέμα, προβάλλουν links προς άλλα sites ή blogs που αναλύουν το ίδιο θέμα ή υποστηρίζουν την ίδια θέση. Οι χρήστες που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν τα προβαλλόμενα links θα είναι εκείνοι που πραγματικά θα ενδιαφέρονται να διαβάσουν το συγκεκριμένο θέμα ή να μάθουν για το αναφερόμενο προϊόν. Δεν πρόκειται δηλαδή για επισκέπτες που απλά θα μπουν τυχαία και θα φύγουν άμεσα, αλλά για κάποιους που τους αφορά η ενημέρωση γύρω από το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Ο παράγοντας του κόστους

Ο παράγοντας του κόστους όπως αναφέρθηκε παραπάνω συμβάλλει στην εδραίωση αυτού του είδους marketing αφού οι εναλλακτικές μέθοδοι προβολής (ακόμα και μέσω internet όπως τα Google Ads) μπορεί να αποδειχτούν ιδιαίτερα δαπανηρά όταν πρόκειται για μεγάλα campaigns. Εξάλλου όσο δύσκολο και χρονοβόρο μπορεί να αποδειχτεί το search engine traffic, τόσο ευκολότερα διαχειρίσιμο μπορεί να αποδεχτεί το social media traffic μέσα από συγκεκριμένες στρατηγικές marketing. Βέβαια υπάρχει πάντα η δυνατότητα συνεργασίας των δύο μεθόδων με ευεργετικά αποτελέσματα στον τομέα της προβολής χωρίς να υπάρχει η πιθανότητα σύγκρουσης των στρατηγικών που χρησιμοποιούν αφού στοχεύουν σε διαφορετικούς τομείς προώθησης.

Facebook Page της Coca-Cola
Facebook Page της Coca-Cola

Υπάρχουν σίγουρα πολλές μέθοδοι και καθημερινά προβάλλονται καινούργιες τεχνικές διαφήμισης μέσα από νεοϊδρυθέντα social media που εμφανίζονται και κερδίζουν δημοτικότητα. Το να επιλέξει κανείς αυτό το δρόμο διαφήμισης σίγουρά δεν του εγγυάται την επιτυχία (όπως άλλωστε και οποιοσδήποτε άλλος τρόπος διαφήμισης). Είναι όμως μια μέθοδος προβολής που αντίθετα με το κλασσικό marketing δεν απαιτεί τεράστια γνώση υποβάθρου προκειμένου κανείς να αρχίσει να ασχολείται διαθέτοντας απλώς λίγο χρόνο και προσπάθεια. Το πιθανότερο είναι πως τα αποτελέσματα που θα πάρει θα είναι ενθαρρυντικότερα από αυτά που αρχικά ανέμενε.

Για το OpinionBox του QWERTY.gr Γιώργος Θεοδωράκης

Posted in Web & SEO and tagged , , , .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.