Εξηγώντας το PageRank της Google

Google PageRank

Google PageRank

Ξεκινώντας μια σειρά από άρθρα για το SEO, θα εξηγήσουμε την τεχνολογία PageRank της Google, σύμφωνα με την οποία κρίνεται η “βαθμολογία” ενός site. Αναλύοντας κανείς την λέξη PageRank (Page + Rank = Σελίδα + ιεραρχικός βαθμός), αμέσως καταλαβαίνει τη σημασία της για μία αναζήτηση του Google. Προφανώς, μία σελίδα με υψηλότερο PageRank εμφανίζεται πιο ψηλά σε μία αναζήτηση από μία άλλη με παρόμοια φύσης περιεχόμενο, ακόμα και αν η ποσότητα και η ποιότητα των πληροφοριών που παρέχουν τα δύο sites είναι η ίδια!

Πώς δουλεύει το PageRank

Το PageRank είναι μία αρκετά μεγάλη εξίσωση, η οποία υπολογίζει τη σημασία ενός site σε ένα ευρύτερο σύνολο από sites. Αλλά πώς γίνεται αυτό? Η σχέση μεταξύ των sites καθορίζεται από τα links/συνδέσμους που οδηγούν σε άλλα. Για παράδειγμα, αν το site www.blah.gr έχει link για το site www.foo.gr, αυτόματα αυτό σημαίνει για το Google, ότι το blah.gr “εκτιμάει” το περιεχόμενο του site foo.gr και γι’ αυτό το λόγο το foo.gr αποκτά κύρος και γίνεται πιο σημαντικό για το Google, με άλλα λόγια, αυξάνεται το PageRank του! Μάλιστα η αύξηση αυτή επηρεάζεται από το πόσο σημαντικό είναι το blah.gr, όσο μεγαλύτερο το PageRank του, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η αύξηση για το foo.gr! Πιο συγκεκριμένα, άλλο το site σας να έχει ένα link από το www.super_agnosto.com και άλλο από το www.google.com!! Σκεφτείτε ότι υπάρχουν μεγάλες εταιρείες με υψηλό PageRank οι οποίες κάνουν αυτή τη δουλεία, πουλάνε PageRank με το να βάζουν link προς το site του πελάτη.

Ένα παράδειγμα βγαλμένο από την ζωή

Αν τα παραπάνω σας φαίνονται αρκετά τεχνικά, τότε σκεφτείτε το ακόλουθο παράδειγμα βγαλμένο από την καθημερινή ζωή. Ένας άνθρωπος, σήμερα, θεωρείται σημαντικός αναλογικά με το πόσους γνωστούς έχει και πόσοι τον γνωρίζουν. Σύμφωνα με αυτή την “αρχή”, οι λεγόμενες διασημότητες (ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, τραγουδιστές, πολιτικοί κ.α.) είναι και αυτοί που τους γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος και άρα είναι οι “σημαντικοί”, χωρίς να έχει σημασία το ποιόν του καθενός! Επίσης, έχει σημασία και “ποιός” σε γνωρίζει! Άλλο να σε ξέρει ο πρόεδρος της δημοκρατίας και άλλο ο κολλητός σου μόνο. Από τον παραπάνω παραλληλισμό γίνεται πλέον εμφανής η σημασία του να έχει κανείς “γνωστούς” και μάλιστα “σημαντικούς”, και στη γλώσσα της πληροφορικής, θα πρέπει πέρα από ένα καλό site, να υπάρχουν και κάποιοι με υψηλό PageRank να οδηγούν σε εσάς.

Τι πρέπει να κάνω για να ανέβω στο Google

Κατά πάσα πιθανότητα, αφού διαβάσατε τα παραπάνω, ξέρετε ήδη την απάντηση. Μία επιχείρηση για να γίνει γνωστή μέσα από το Internet πρέπει να την βρίσκουν οι μηχανές αναζήτησης. Το Google είναι η καλύτερη και πιο αντικειμενική μηχανή αναζήτησης, για αυτό πρέπει να “πάμε με τα νερά του”. Το Google βαθμολογεί τα sites (βάση του PageRank) και ανάλογα εμφανίζονται σε ένα search. Επομένως δημιουργείστε ένα καλό site και μετά δώστε του αξία (αυξήστε το PageRank) μέσω καταχωρίσεων σε σημαντικά και μεγάλα sites.

Posted in Web & SEO and tagged , .

5 Comments

  1. και πως βλέπουμε τι pagerank έχει το κάθε site?

  2. Να προσθεσω πώς και η ηλικία ενός site φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο για τη google. Φαίνεται δηλαδή πως το γνωστό μας ‘ρητό’ ο παλιός είναι κι αλλιώς έχει ισχύ για τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτητησης , που εμπιστεύεται περισσότερο ένα site ‘πέντε ετών’ από ένα ‘νέο’ site ακόμα και αν έχει πάρα πολύ καλό περιεχόμενο.
     

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.