Margin vs MarkUp

Margin vs MarkUp

Ένα από τα πιο σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με το εμπόριο είναι ο υπολογισμός του μικτού κέρδους με το οποίο μεταπωλούν τα εμπορεύματά τους. Αφορμή για το άρθρο στάθηκε μια συζήτηση που είχαμε τυχαία με ένα φίλο μας, νέο επιχειρηματία που μεταπουλά είδη σπιτιού και που σε μια φιλική συζήτηση διαπίστωσε ότι τελικά δεν «δουλεύει» με ποσοστό 10% , όπως πίστευε, αλλά λιγότερο. (Όλα τα νούμερα στο άρθρο είναι υποθετικά).

Ας υποθέσουμε ότι ένα κατάστημα λιανικής αγοράζει χονδρικός ένα προϊόν 100€ και θέλει να το μεταπουλάει με λιανικό κέρδος 10%. Το συχνό λάθος που γίνεται εδώ είναι ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες ανοίγουν το συρτάρι, παίρνουν το κομπιουτεράκι και πληκτρολογούν:

100+10% =
και παίρνουν σαν αποτέλεσμα 110

Το λάθος έγκειται στο γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο υπολογίζουν την τιμή πώλησης με μια προσαύξηση που στους αγγλικούς εμπορικούς όρους την ονομάζουμε MarkUp (μαρκ-απ).

Το λάθος είναι πιο ξεκάθαρο να φανεί στην περίπτωση που ο έμπορος αποφασίσει μετά από ένα διάστημα, με σκοπό να διώξει όλο απόθεμα του, να βάλει μια προσφορά με έκπτωση 10% , ώστε να πουλήσει χωρίς «χασούρα» τα τελευταία κομμάτια. Ξαναπαίρνει το κομπιουτεράκι και πληκτρολογεί

110-10% και το αποτέλεσμα που θα πάρει είναι 99,
δηλαδή εάν κάνει έκπτωση 10% θα «μπει μέσα και ένα ευρώ»!

Το λάθος εξηγείται ως εξής: Ως ποσοστό κέρδους Margin θεωρείται το ποσοστό που εξάγεται από τον εξής τύπο:

(Τιμή Πώλησης – Τιμή αγοράς) / Τιμή πώλησης

Στο παράδειγμα μας (110-100)/110 = 10/110 = 0,0909 δηλαδή ποσοστό κέρδους 9,09% και όχι 10% !

Οπότε, εάν θέλουμε να πουλήσουμε κάτι που αγοράσαμε 100€ με 10% κέρδος πρέπει να πληκτρολογήσουμε στο κομπιουτεράκι μας

100 / 90% = 111,11

Τόσο πρέπει να το πουλήσουμε αν θέλουμε να έχουμε 10% κέρδος.

Εάν σε αυτό το ποσό αφαιρέσουμε το 10% , δηλαδή

111,11 – 10% = 100

μας δίνει 100, όσο δηλαδή το αγοράσαμε.

Προσοχή λοιπόν όταν υπολογίζετε τιμές πώλησης και μην ξεχνάτε ότι το Margin είναι αυτό που σας ενδιαφέρει και όχι το MarkUp.

 


Η QWERTY Digital Fanatics είναι μια εταιρεία που αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την δημιουργία, την διαρκή υποστήριξη και την προώθηση E-Commerce Sites που βασίζονται στην πλατφόρμα WordPress/WooCommerce. Υλοποιεί, επίσης, επιμέρους εργασίες που έχουν σχέση με την βελτιστοποίηση της κατάταξης των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης (SEO). Επιπλέον, αναλαμβάνει την παραμετροποίηση των Metrics (Google Analytics & Facebook Pixels, κα), ώστε οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν την απόδοση όλων των κινήσεων που κάνουν για την προώθηση των site τους. Εάν θέλετε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας από εδώ: https://www.qwerty.gr/contact-us

8 σκέψεις για το “Margin vs MarkUp”

  1. Συγνωμη αλλα το κερδος δεν ειναι κοστος πωλησης – κοστος κτησης = κερδος? Πως γινεται να βγαζεις το κερδος βαση του ποσοστου εκπτωσης που θες να κανεις? και στην τελικη αμα θελεις να τα πουλησεις σε τιμη κοστους κανεις τιμη πωλησης / ( 1 + 10%) = τιμη κοστους/κτησης

  2. πολύ σωστά όλα αυτά…οι γονείς μου είχαν πάθει ένα σοκ όταν προσπαθούσα να τους εξηγήσω ότι δεν δούλευαν με 15% κέρδος που νόμιζαν όταν έκαναν 100*1,15=115 στο κομπιουτεράκι.
    Αν θέλω 15% κέρδος κάνω:ποσό/0,85
    Αν θέλω 25% κέρδος κάνω:ποσό/0,75
    Αν θέλω 45% κέρδος κάνω:ποσό/0,55
    Αν θέλω 65% κέρδος κάνω:ποσό/0,35
    Αν θέλω 85% κέρδος κάνω:ποσό/0,15
    Αν θέλω 95% κέρδος κάνω:ποσό/0,05
    Αν θέλω 100% ή 150% ή 200% τι κάνω;
    Αυτό δεν ήξερα να τους το πω….

  3. Αγοράζω ενα προϊόν €8,50 και πωλείται σε λιανική τιμή €17. Τι τιμή πρεπει να πουλησω σε κατάστημα ώστε να έχουμε και οι δυο ικανοποιητικό κέρδος; Το ΦΠΑ είναι 19%.

  4. αν θες να εχεις κερδος 10 σε κατι που εχεις αγορασει 100, το πουλας 110.

    Το οτι μετα αν αφαιρεσεις 10% στη διαμορφωθείσα με κέρδος τιμή των 110, δε θα παρεις αποτελεσμα 100, αλλά θα παρεις 99, ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΒΓΑΛΑΜΕ ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΣΤΑ 110 ΜΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΚΕΡΔΟΥΣ 10%.

    Πολύ απλά, αυτο συμβαινει γιατι ο υπολογιμσος γινεται στα 110 πλεον,και οχι στα 100

  5. Αν θες στα 100, να κερδισεις το 10%, οντως θα πρεπει αν το πουλησεις 110.

    Αν θες απο την τιμη πώλησης των 110, το 10% να ειναι κερδος σου, θα το πουλησεις 111.

    Είναι διαφορετικοι στοχοι.

    Επίσης είναι λογικό να βγάζει άλλο αποτελεσμα το 10% στο 100 και το 10% στο 110. Το 10% είναι ποσοστό, δεν είναι απόλυτος αριθμος. Αν ηταν απολυτος αριθμός, θα είχε την ίδια εσωτερική αξία είτε αλληλεπιδρούσε με το 100, είτε με το 110, είτε με το 50.000.

    Τώρα όμως είναι ποσοστό ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑ. Άρα, άλλος αριθμός κρύβεται πίσω από το 10% στο 100 και άλλος το 10% στα 110.

    Ενώ ο απόλυτος αριθμός είναι ανεξάρτητος και ανεπηρεάστος, το ποσοστό επί τοις εκατό είναι εντελώς εξαρτημένο και επηρεαζόμενο από τον αριθμό που κάθε φορά θα βάζουμε δίπλα του.

  6. Για κόστος 100€, θέλω να κερδίσω 30% άλλα να βάλω μια τιμή που όταν κάνω έκπτωση 40% να μου δίνει το κόστος με το +30% που θέλω να κερδίσω. Άρα θα κάνω τις παρακάτω πράξεις
    [100€+(100*30%)] / [(100-40)/100] =>
    (100€+30€) / (60/100) =>
    130€/0,6=216,67€
    Η τιμή λιανικής στο ράφι θα είναι 216,67€ και από αυτήν θα μπορώ να κάνω μέγιστη έκπτωση 40% άρα,
    216,67€ * 40% = 86,67€ αυτή θα είναι η έκπτωση που αν την αφαιρέσουμε από την αρχική τιμή θα μας δώσει, 216,67€-86,67€ = 130€
    Τα 130€ είναι ο τζίρος και για να υπολογίσουμε το ποσοστό % κέρδους πάνω στον τζίρο, θα κάνουμε την πράξη που αναγράφεται στο παρών άρθρο. Δηλαδή 100* (130€-100€)/130€ =3000/130 =23,07%.
    Έβαλα τον συντελεστή 100 στην αρχή για να πάρω ένα καθαρό νούμερο (23,07) και να είναι ευανάγνωστο το ποσοστό κέρδους πάνω στον τζίρο (margin %)

    1. Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο. Όντως η μέθοδος που περιγράφεις είναι ένας ασφαλής υπολογισμός για να κάνεις εκπτώσεις που δεν θα σε “βάλουν μέσα” και ταυτόχρονα να φαίνονται μεγάλες. Σημαντικό είναι να πούμε εδώ πως στην πράξη όταν θέλουμε να ξε-στοκάρουμε, ποτέ δεν πουλάμε ένα προϊόν ακριβώς στην τιμή αγοράς του. Από την στιγμή που αγοράζεις ένα προϊόν, έχεις έξοδα αποθήκευσης, εργατικών, συντήρησης, φθορές κ.α.

Γράψτε απάντηση στο Paris Koutroumanos Ακύρωση Απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.